Skip to main content
search
Blog

Zašto se broj povreda na radu drastično poveća u toku letnjih meseci?

By 7 juna, 2022No Comments

U periodu od juna do septembra dolazi do naglog porasta broja povreda na radnom mestu. Zašto se ovo dešava i kako da se zaštitite?

Leto donosi sa sobom ekstremne vrućine i porast broja sezonskih radnika, a samim tim i povećanje broja povreda na radu. Najveći broj prijava o povredama na radnom mestu svake godine se zabeležava u junu, julu, avgustu i septembru.

U produžetku navodimo neke od najčešćih oboljenja koji se dovode u vezu sa toplotom i izloženošću suncu.

1. Toplotni grčevi

 

Toplotni grčevi se događaju kada je telo dehidrirano i ne može da se prilagodi visokim temperaturama. Simptomi toplotnih grčeva su bolni grčevi ili spazam u stomaku, rukama ili nogama.

 

Zapamtite: ako osetite grč u bilo kom delu tela sem u skeletnim mišićima, odmah potražite medicinsku pomoć.

2. Padovi i okliznuća

 

Broj padova i okliznuća se poveća u toku letnjih meseci, zato što su površine klizavije zbog letnjih oluja i zato što radnici često nose neadekvatnu letnju obuću.

3. Toplotni udar

 

Do toplotnog udara dolazi kada telo ne može da reguliše svoju temperaturu. Predstavlja najopasniju vrstu toplotnog oboljenja i može se desiti veoma brzo – dovoljno je 15 minuta da telesna temperatura skoči na 40°C.

 

Ukoliko se na vreme ne pruži odgovarajuća zdravstvena pomoć, toplotni udar može da izazove smrt ili invaliditet.

4. Opekotine od sunca

 

Mnogi poslovi koji se obavljaju napolju ostavljaju radnike izložene opasnim sunčevim zracima koji izazivaju opekotine koje se kasnije mogu razviti u rak kože.

5. Toplotna iscrpljenost

 

Do toplotne iscrpljenosti dolazi kada se telo pregreje, usled izloženosti previsokim temperaturama. Verovatnoća pregrejavanja je još veća u uslovima visoke vlažnosti.

Simptomi toplotne iscrpljenosti uključuju ubrzan rad srca, vrtoglavicu, mučninu, umor, znojenje, glavobolje, grčeve i nesvesticu.

Pored navedenog, visoke temperature mogu da dovedu i do toplotnog edema (otoka), rabdomiolize (trajnog oštećenja mišića), toplotnih osipa i toplotne sinkope (gubitka svesti).

Kako da se zaštitite?

Evo nekoliko saveta ukoliko u letnjim mesecima radite napolju i izloženi ste visokim temperaturama:

1.  Izbegavajte sunce

 

 

Hlad vas štiti od sunčevog zračenja, a subjektivan osećaj je da je temperatura u hladu niža.

2.  Pijte dovoljno vode

 

 

Voda je jedan od najboljih načina da se zaštitite od povreda i oboljenja izazvanih toplotom. Potrudite se da popijete malo vode na svakih 15 minuta.

3. Ne zanemarite zaštitnu odeću

 

 

Nemojte radi vrućine zanemariti zaštitnu opremu koja vam je neophodna. Na primer, možete pronaći zaštitne cipele (odn. sandale) koje su posebno napravljene za visoke temperature.

4. Zaštitite se od sunca

 

 

Zaštitite se od sunca pomoću naočara sa UV zaštitom, kačketa, bum kapa sa ventilacionim otvorima i lagane, upijajuće i dišljive odeće.

5. Smanjite unos kofeina i alkohola

 

 

Prekomerno unošenje kofeina i alkohola može da dovede do dehidratacije i do povišenog rizika od toplotnih oboljenja.

6. Izbegavajte masnu hranu

 

 

Teška, masna hrana zahteva više vremena i energije za varenje, što dovodi do stvaranja metaboličke toplote.

U našem asortimanu možete pronaći odeću, obuću i opremu koja je specijalno napravljena za veoma visoke temperature.